Til alle medlemmer i Dansk Brugshundeklub, Rødovre.

Vi har i bestyrelsen haft endnu et videomøde om Covid 19 situationen.
Klubben følger selvfølgelig ansvarligt alle anvisninger fra regeringen og forholder os også til sundhedsstyrelsens anbefalinger og ser også på hvad, blandt andet Dansk kennel klub, Dansk retrieverklub og andre klubber gør i denne tid.
Vi havde mange ting oppe og vende, blandt andet om vi skulle starte medio maj med ca. 4 gange træning inden sommerferien, skulle vi køre hold i sommerferieperioden, kunne vi dele hold op som var over 10 personer til træning, skulle de små hold køre videre, men vi var enige om at det var alle hold eller ingen hold der skulle starte.

Vi har også set der er mange der har en mening om at vi bare kunne lave videoklip med træningsøvelser tilrettet til de enkelte hold, dele hold og tage dem forskellige steder og tidspunkter.

Alt dette taget i betragtning så blev vi enige om følgende:
Hvis vi er i det der kan kaldes en normal situation er planen følgende.
Vi venter med at starte hold op til den 8 august og efter den gældende plan for foråret, dvs. samme typer på samme dage, det eneste hængeparti vi lige har er rally om lørdagen, vi arbejder ihærdigt med en løsning på dette hold.
Når vi nærmer os holdstarten vil der blive sendt mail ud om hvilke forholdsregler og andet man skal forholde sig til.
Vi er klar over at der vil være mange der er kede af at gå glip af planlagte træninger og aktiviteter med hundene, det kan vi kun beklage.

Dem der skulle have været til kåring i marts måned er blevet tilbudt ny kåring i slutningen af juni måned, det er sket i separat tilsendt mail. der er nogle der ikke har svaret, det kan nås senest søndag den 3 maj til undertegnede.

Der vil blive sendt separat mail ud til alle tilmeldte om de vil beholde deres tilmelding på de enkelte hold der skulle have været startet i marts eller om man vil have det indbetalte dressurgebyr tilbage.

Resterende pladser til holdene vil blive opslået i starten af juli måned.

På bestyrelsens vegne
Freddy Olsen